Nyhedsarkiv |
|
Påskeferie i supporten :) |
9.4.2025 |
Vi holder påskeferie i supporten den 14.04-23.04.24.
Driftskritiske spørgsmål håndteres af vores tekniske afdeling - 47 37 43 43.
Forespørgsler fremsendt til axsupport@proinfo.dk vil blive behandlet hurtigst muligt derefter.
God påske til alle :)
|
 |
Juleferie i supporten :) |
12.12.2024 |
Vi holder juleferie i supporten 18.12.24 - 05.01.25
Driftskritiske spørgsmål håndteres af vores tekniske afdeling - 47 37 43 43.
Forespørgsler fremsendt til axsupport@proinfo.dk vil blive behandlet hurtigst muligt i det nye år.
God jul og godt nytår til alle :)
|
 |
Opdatering af Firewall hos Proinfo |
5.11.2024 |
Kære kunde,
I forbindelse med den løbende opdatering af it-sikkerheden, har vores hosting-partner informeret os om, at de opgraderer deres firewall-produkt til en mere effektiv løsning.
Opgraderingen sker 7/11-2024 kl . 18:00-20.00
Vi forventer, at processen tager cirka 30 minutter og i tidsrummet er jeres hosting-løsning sporadisk utilgængelig.
Vi anbefaler at:
1. At i ikke forsøger at logge på mens opdateringen er i gang
2. At eventuelle automatiske jobs stoppes indtil service vinduet er udløbet.
Vi beklager genen dette måtte medføre.
|
 |
Sommerferie i ax-support |
9.7.2024 |
Vi holder sommerferie i supporten - uge 29 -32 / 2024.
Det vil naturligvis være muligt at få assistance fra vores teknikere til driftskritiske spørgsmål.
Øvrige supportspørgsmål vil blive behandlet efter ferien.
Ring og få oprettet en sag, send en mail til AxSupport@proinfo.dk eller udfyld formularen under fanen Support, så vender vi tilbage efter ferien
Vi ønsker alle en god sommer :)
|
 |
Påskeferie i supporten :) |
22.3.2024 |
Vi holder påskeferie i supporten den 25.03-02.04.24.
Driftskritiske spørgsmål håndteres af vores tekniske afdeling - 47 37 43 43.
Forespørgsler fremsendt til axsupport@proinfo.dk vil blive behandlet hurtigst muligt derefter.
God påske til alle :)
|
 |
Juleferie i supporten :) |
8.12.2023 |
Vi holder juleferie i supporten den 18 - 31.12.2023
Driftskritiske spørgsmål håndteres af vores tekniske afdeling - 47 37 43 43.
Forespørgsler fremsendt til axsupport@proinfo.dk vil blive behandlet hurtigst muligt i det nye år.
God jul til alle :)
|
 |
Ekstra opdatering af servere torsdag 26.10.23
| 24.10.2023 |
Torsdag 26.10.23 kl. 12.00 vil der være en ekstra opdatering af alle servere.
Vi beklager ulejligheden.
Kl. 12.32 Vi er klar igen:)
|
 |
Opdatering af servere torsdag 17.08.23
| 14.8.2023 |
Bemærk at der fremover vil være udvidet teknisk opdatering af servere den tredje torsdag hver måned – første gang torsdag 17.08.23 kl. 12.00.
Der vil som altid blive sendt besked til alle aktive brugere før nedlukning.
|
 |
Sommerferie i ax-support |
8.7.2023 |
Vi holder sommerferie i supporten - uge 29 -32 / 2023.
Det vil naturligvis være muligt at få assistance fra vores teknikere til driftskritiske spørgsmål.
Øvrige supportspørgsmål vil blive behandlet efter ferien.
Ring og få oprettet en sag, send en mail til AxSupport@proinfo.dk eller udfyld formularen under fanen Support, så vender vi tilbage efter ferien
Vi ønsker alle en god sommer :)
|
 |
Teknisk opdatering torsdag den 22.06.23
| 19.6.2023 |
Torsdag den 22.06.23 vil der i forbindelse med servicearbejde kl. 12, være en teknisk opdatering, hvilket kan vare op til i alt 30 minutter.
Vi beklager ulejligheden.
Kl. 12.26 Vi er klar igen:)
|
 |
Grundlovsdag |
30.5.2023 |
Vi gør opmærksom på at vores kontor er lukket Grundlovsdag mandag d. 05. Juni 2023.
|
 |
Kristi Himmelfart |
15.5.2023 |
Vi gør opmærksom på at vores kontor lukker kl. 15 dagen før Kristi Himmelfartsdag. og at der fredag den 19. maj 2023 - dagen efter Kristi Himmelfartsdag - kun er support vedr. driftskritiske spørgsmål, som håndteres af vores tekniske afdeling.
|
 |
Påskeferie i supporten :) |
27.3.2023 |
Vi holder påskeferie i supporten den 03-11.04.23.
Driftskritiske spørgsmål håndteres af vores tekniske afdeling - 47 37 43 43.
Forespørgsler fremsendt til axsupport@proinfo.dk vil blive behandlet hurtigst muligt derefter.
God påske til alle :)
|
 |
Juleferie i supporten :) |
10.12.2022 |
Vi holder juleferie i supporten den 19-31.12.2022
Driftskritiske spørgsmål håndteres af vores tekniske afdeling - 47 37 43 43.
Forespørgsler fremsendt til axsupport@proinfo.dk vil blive behandlet hurtigst muligt i det nye år.
God jul til alle :)
|
 |
Ingen adgang onsdag den 23.11.22 - kl. 10.00 - 12.00 |
11.11.2022 |
_
___________________________________________________________________
Onsdag den 23.11.22 fra kl. 10.00 -12.00, vil PRO2TAL være lukket for adgang pga. teknisk opdatering.
Vi beklager ulejligheden.
Der er adgang igen :)
____________________________________________________________________
|
 |
Sommerferie i ax-support |
8.7.2022 |
Vi holder sommerferie i supporten - uge 29 -32 / 2022.
Det vil naturligvis være muligt at få assistance fra vores teknikere til driftskritiske spørgsmål.
Øvrige supportspørgsmål vil blive behandlet efter ferien.
Ring og få oprettet en sag, send en mail til AxSupport@proinfo.dk eller udfyld formularen under fanen Support, så vender vi tilbage efter ferien
Vi ønsker alle en god sommer :)
|
 |
VIGTIGT - Internet Explorer ophører gradvist fra 15.06.2022 |
1.6.2022 |
Microsoft har varslet at Internet Explorer gradvist ophører fra 15.06.2022.
Vi anbefaler, at man herefter benytter Google Chrome som browser og ikke Edge fra Microsoft.
Såfremt I ønsker at læse mere herom – så følg dette link:
https://techcommunity.microsoft.com/t5/windows-it-pro-blog/internet-explorer-11-desktop-app-retirement-faq/ba-p/2366549
|
 |
Kristi Himmelfart |
23.5.2022 |
Vi gør opmærksom på at vores kontor lukker kl. 15 dagen før Kristi Himmelfartsdag. og at der fredag den 27. maj 2022 - dagen efter Kristi Himmelfartsdag - kun er support vedr. driftskritiske spørgsmål, som håndteres af vores tekniske afdeling.
|
 |
Påskeferie i supporten :) |
6.4.2022 |
Vi holder påskeferie i supporten den 11-22.04.22.
Driftskritiske spørgsmål håndteres af vores tekniske afdeling - 47 37 43 43.
Forespørgsler fremsendt til axsupport@proinfo.dk vil blive behandlet hurtigst muligt derefter
God påske til alle :)
|
 |
Teknisk opdatering torsdag den 07.04.22
| 4.4.2022 |
Da det er påske i næste uge vil teknisk opdatering finde sted i denne uge - torsdag 07.04.22 kl. 12.
Opdateingen kan vare op til en halv time.
|
 |
Juleferie i supporten :) |
10.12.2021 |
Vi holder juleferie i supporten den 21-31.12.2021
Driftskritiske spørgsmål håndteres af vores tekniske afdeling - 47 37 43 43.
Forespørgsler fremsendt til axsupport@proinfo.dk vil blive behandlet hurtigst muligt i det nye år.
God jul til alle :)
|
 |
Support i sommerperioden |
8.7.2021 |
I sommerperioden - uge 29 -32 / 2021 vil henvendelser primært blive behandlet af Axapta Support mellem kl. 10 og 12 på hverdage.
I uge 29 vil det dog kun være muligt at få assistance til driftskritiske spørgsmål.
Ring og få oprettet en sag, send en mail til AxSupport@proinfo.dk eller udfyld formularen under fanen Support.
Vi ønsker alle en god sommer :)
|
 |
Kristi Himmelfart |
10.5.2021 |
Vi gør opmærksom på at vores kontor lukker kl. 15 dagen før Kristi Himmelfartsdag. og at der fredag den 14. maj 2021 - dagen efter Kristi Himmelfartsdag - kun er support vedr. driftskritiske spørgsmål, som håndteres af vores tekniske afdeling.
|
 |
I anledning af påsken... |
24.3.2021 |
Vi har begrænset bemanding i supporten i ugen op til påske - 28-31.03.21.
Henvendelser vil primært blive behandlet mellem kl. 10 og 12.
God påske til alle :)
|
 |
Teknisk opdatering torsdag den 25.03.21
| 23.3.2021 |
Torsdag den 25.03.21 vil der i forbindelse med servicearbejde kl. 12, være en teknisk opdatering, hvilket kan vare op til i alt 30 minutter.
Vi beklager ulejligheden.
-------
Vi er klar igen :)
|
 |
Teknisk opdatering af systemet |
16.3.2021 |
Der vil ikke være adgang til systemet
fredag den 19.03.21 kl. 10-12,
da vi skal have opdateret vore servere.
Vi beklager ulejligheden - og lægger besked her på siden, når vi er klar igen.
Så er vi klar igen. :)
|
 |
Juleferie i supporten :) |
8.12.2020 |
Vi holder juleferie i supporten den 23-31.12.2020
Driftskritiske spørgsmål håndteres af vores tekniske afdeling - 47 37 43 43.
Forespørgsler fremsendt til axsupport@proinfo.dk vil blive behandlet hurtigst muligt i det nye år.
God jul til alle :)
|
 |
Bemærk - Nye telefonnumre |
18.9.2020 |
Vi gør opmærksom på at vi har fået nye telefonnumre
Support - 47 37 43 43
Hovednummer - 47 37 43 00
|
 |
Support i sommerperioden
| 19.6.2020 |
I sommerperioden - uge 26 -33 / 2020 vil henvendelser primært blive behandlet af Axapta Support mellem kl. 10 og 12 på hverdage.
I uge 31 vil det dog kun være muligt at få assistance til driftskritiske spørgsmål.
Ring og få oprettet en sag, send en mail til AxSupport@proinfo.dk eller udfyld formularen under fanen Support.
Vi ønsker alle en god sommer :)
|
 |
Grundlovsdag |
1.6.2020 |
Vi gør opmærksom på at vores support er lukket Grundlovsdag fredag d. 05. Juni 2020. |
 |
Kristi Himmelfart |
18.5.2020 |
Vi gør opmærksom på at vores kontor lukker kl. 15 dagen før Kristi Himmelfartsdag. og at der er lukket for support fredag den 22. maj 2020 - dagen efter Kristi Himmelfartsdag.
|
 |
Ingen adgang Lørdag den 02.05.20 - kl. 13.00 - 18.00 |
30.4.2020 |
Lørdag den 02.05.20 fra kl. 13.00 -18.00, vil PRO2TAL Bager, PRO2TAL Online og PRO2TAL være lukket for adgang pga. teknisk opdatering og udskiftning af hardware.
Vi beklager ulejligheden og det meget korte varsel.
|
 |
Påskeferie i supporten
| 2.4.2020 |
Vi holder påskeferie 06.04.20 - 08.04.20, så kun driftskritiske spørgsmål håndteres disse dage - kontakt hotline på 87 10 19 39, som stilles om til teknisk afdeling.
Øvrige henvendelser til hotline og axsupport vil blive behandlet efter påske.
God påske til alle :)
|
 |
Begrænset support i julen :) |
12.12.2019 |
Vi har begrænset bemanding i supporten i julen - fra 19.12.2019 til 31.12.2019
Henvendelser vil blive behandlet på hverdage mellem kl. 10 og 12 – dog således at kun driftskritiske spørgsmål håndteres mellem jul og nytår.
God jul til alle :)
|
 |
Ingen adgang til systemet torsdag den 29.08.19 - kl. 18.30 og op til 3 timer frem |
22.8.2019 |
torsdag den 29.08.19 fra kl. 18.30 og op til 3 timer frem, vil PRO2TAL Bager, PRO2TAL Online og PRO2TAL være lukket for adgang pga. teknisk opdatering og udskiftning af hardware.
Vi beklager ulejligheden.
|
 |
Support i sommerperioden
| 28.6.2019 |
I sommerperioden er der begrænset bemanding i supporten - uge 27-33 / 2019.
Henvendelser vil primært blive behandlet af Axapta Support mellem kl. 10 og 12 på hverdage.
Ring og få oprettet en sag, send en mail til AxSupport@proinfo.dk eller udfyld formularen under fanen Support.
Henvendelser modtaget efter kl. 12 vil blive behandlet den følgende hverdag.
Alle ønskes en god sommer :)
|
 |
Grundlovsdag |
1.6.2019 |
Vi gør opmærksom på at vores kontor er lukket Grundlovsdag onsdag d. 05. Juni 2019. |
 |
Kristi Himmelfart |
24.5.2019 |
Vi gør opmærksom på at vores kontor lukker kl. 15 dagen før Kristi Himmelfartsdag. og at der er lukket fredag den 31 maj 2019 - dagen efter Kristi Himmelfartsdag. |
 |
I anledning af påsken... |
8.4.2019 |
Vi har begrænset bemanding i supporten i perioden omkring påske - fra 15.04 til 26.04.2019
Henvendelser vil blive behandlet på hverdage mellem kl. 10 og 12.
God påske til alle :)
|
 |
Support |
18.2.2019 |
Henvendelse til vores support sker
- via kontaktformularen,
- via mail til vores support-mail - AXsupport@proinfo.dk.
- ved at ringe og få oprettet en sag.
Forespørgsler behandles i den rækkefølge de kommer ind.
Vi beder om at I oplyser
- hvad man arbejder med – specificer menupunktet
- hvad er det præcise problem – send den præcise infolog/fejlmelding.
- specifik info om bilag, dato, vare, kunde, ordre, faktura osv.
Husk også at oplyse
- firmanavn og regnskabsnummer
- personnavn
- telefonnummer
- mailadresse
- træffetidspunkt, så vi ikke ringer forgæves.
|
 |
Begrænset support i julen :) |
11.12.2018 |
Vi har begrænset bemanding i supporten i julen - fra 19.12.2018 til 28.12.2018
Henvendelser til hotline vil blive behandlet på hverdage mellem kl. 10 og 12 – dog således at kun driftskritiske spørgsmål håndteres mellem jul og nytår.
God jul til alle :)
|
 |
Teknisk opdatering torsdag den 18.10.18
| 17.10.2018 |
Torsdag den 18.10.18 vil der i forbindelse med den normale serviceopdatering kl. 12, være en teknisk opdatering, hvilket kan vare op til i alt 30 minutter.
Vi beklager ulejligheden.
---------
Vi er klar igen :)
---------
|
 |
Teknisk opdatering torsdag den 13.09.18 mellem kl. 23 og 24
| 13.9.2018 |
På grund af en teknisk opdatering vil der forekomme udfald på forbindelsen imellem kl. 23 og 24 torsdag den 13.09.18.
Vi beklager ulejligheden.
|
 |
Support i sommerperioden
| 21.6.2018 |
I sommerperioden er der begrænset bemanding i supporten - uge 26-33 / 2018.
AxSupport vil primært besvare henvendelser mellem kl. 10 og kl. 12.30 på hverdage.
Forespørgsler efter 12.30 vil blive behandlet den følgende hverdag.
Ved forespørgsler: Ring og læg en besked, send en mail til AxSupport@proinfo.dk eller udfyld formularen under fanen Support.
Alle ønskes en god sommer :)
|
 |
Grundlovsdag |
28.5.2018 |
Vi gør opmærksom på at vores kontor er lukket Grundlovsdag tirsdag d. 05. Juni 2018.
|
 |
Kristi Himmelfart
| 3.5.2018 |
Vi gør opmærksom på at vores kontor lukker kl. 15 dagen før Kristi Himmelfartsdag. og at der er lukket fredag den 11 maj 2018 - dagen efter Kristi Himmelfartsdag.
|
 |
Opdatering af Firewall i nat - Fredag den 23.03.18 - kl. 01.00 - 03.00
| 22.3.2018 |
Der vil i nat - Fredag den 23.03.18 kl. 01.00 - 03.00, være en opdatering af vores Firewall, som vil berøre PRO2TAL Bager, PRO2TAL Online og PRO2TAL.
Vi beklager ulejligheden.
|
 |
I anledning af påsken... |
20.3.2018 |
Vi har begrænset bemanding og åbningstid i supporten i ugen op til påske - fra 26.03.2018 til 28.03.2018.
Send en mail til axsupport@proinfo.dk, eller læg en besked - så tager vi os af henvendelsen mellem kl. 10 og 12.
Henvendelser efter kl. 12 behandles den følgende hverdag.
God påske til alle :) |
 |
Bemærk udvidet teknisk opdatering - 08.02.18 - kl. 12 |
7.2.2018 |
Bemærk teksten til højre:
Den anden torsdag i lige måneder vil der være udvidet teknisk opdatering, hvilket kan vare op til en halv time
Der vil komme en besked til aktive brugere
|
 |
Ingen adgang Fredag den 12.01.18 - kl. 01.00 - 03.00 |
11.1.2018 |
Fredag den 12.01.18 fra kl. 01.00 og op til 2 timer frem - dvs. til kl. 03.00, vil PRO2TAL Bager, PRO2TAL Online og PRO2TAL være lukket for adgang pga. teknisk opdatering og udskiftning af hardware.
Vi beklager ulejligheden og det meget korte varsel.
|
 |
Begrænset support i julen :) |
7.12.2017 |
Vi har begrænset bemanding og åbningstid i supporten i julen - fra 20.12.2017 til 29.12.2017.
Send en mail til axsupport@proinfo.dk eller læg en besked via receptionen eller hotline - så tager vi os af henvendelsen mellem kl. 10 og 12 på hverdage.
God jul til alle :)
|
 |
Begrænset support i efterårsferien uge 42 :) |
12.10.2017 |
Vi har begrænset bemanding og åbningstid i supporten i efterårsferien uge 42 - fra 16.10.2017 til 20.10.2017.
Send en mail til axsupport@proinfo.dk eller læg en besked via receptionen - så tager vi os af henvendelsen mellem kl. 10 og 12 på hverdage.
Godt efterår til alle :) |
 |
Åbningstider i sommerperioden
| 26.6.2017 |
Af hensyn til afvikling af sommerferie i afdelingen er der begrænset åbningstid i supporten i sommerperioden - uge 26-33 / 2017.
AxSupport vil besvare henvendelser mellem kl. 10 og kl. 12.30 på hverdage, og forespørgsler efter 12.30 vil blive behandlet den følgende hverdag.
Ved forespørgsler: Send en mail til AxSupport@proinfo.dk, udfyld formularen under Support, eller læg en besked til AxSupport.
|
 |
Kristi Himmelfart |
15.5.2017 |
OS9Yff https://goldentabs.com/ |
 |
Ingen adgang Fredag den 21.04.17 - kl. 01.00 - 03.00 |
12.4.2017 |
Fredag den 21.04.17 kl. 01.00 - 03.00, vil PRO2TAL Bager, PRO2TAL Online og PRO2TAL være lukket for adgang pga. teknisk opdatering.
Vi beklager ulejligheden.
|
 |
Begrænset support i påskeugen :) |
27.3.2017 |
Vi har begrænset bemanding og åbningstid i supporten i ugen op til påske - fra 10.04.2017 til 12.04.2017.
Send en mail til axsupport@proinfo.dk, udfyld formularen under Support eller læg en besked via receptionen - så tager vi os af henvendelsen mellem kl. 10 og 12. Henvendelser efter kl. 12 behandles den følgende hverdag.
God påske til alle :) |
 |
Begrænset support i julen :) |
6.12.2016 |
Vi har begrænset bemanding og åbningstid i supporten i julen - fra 22.12.2016 til 30.12.2016.
Send en mail til axsupport@proinfo.dk eller læg en besked via receptionen - så tager vi os af henvendelsen mellem kl. 10 og 12 på hverdage.
God jul til alle :) |
 |
Ingen adgang Fredag den 18.11.16 - kl. 01.00 - 03.00 - UDSAT |
4.11.2016 |
Fredag den 18.11.16 kl. 01.00 - 03.00, vil PRO2TAL Bager, PRO2TAL Online og PRO2TAL være lukket for adgang pga. teknisk opdatering.
Vi beklager ulejligheden.
Opdateringen er udsat - vi vender tilbage med en ny dato på et senere tidspunkt.
|
 |
Åbningstider i sommerperioden |
1.7.2016 |
Af hensyn til afvikling af sommerferie i afdelingen er der begrænset åbningstid i supporten i sommerperioden - uge 28-32 / 2016.
Ved henvendelser til AxSupport modtaget mellem kl. 10 og kl. 12.30 på hverdage, vil I blive kontaktet samme dag. Henvendelser efter 12.30 vil blive behandlet den følgende hverdag.
Ved forespørgsler: Send en mail til AxSupport@proinfo.dk, udfyld formularen under Support, eller få receptionen til at lægge en besked til AxSupport.
Vi ønsker alle en god sommer :)
|
 |
Kristi Himmelfart |
2.5.2016 |
Vi gør opmærksom på at vores kontor lukker kl. 15 dagen før Kristi Himmelfartsdag. og at der er lukket fredag den 6 maj 2016 - dagen efter Kristi Himmelfartsdag.
|
 |
Telefonerne lukker kl. 15 dagen før helligdag :) |
21.4.2016 |
Som sædvanlig lukker vi i dag vores telefoner kl. 15 i anledning af St.. Bededag i morgen.
Vi ønsker alle en god St. Bededags ferie
|
 |
I anledning af påsken... |
17.3.2016 |
I anledning af påsken lukker vi telefonerne kl. 15.00 onsdag den 23. marts 2016.
Vi ønsker alle en god påske.
|
 |
Begrænset support i juleugerne :)
| 11.12.2015 |
Der vil være begrænset bemanding og åbningstid i supporten i juleugerne - dvs. uge 52 og 53 / 2015.
Vi kigger i support-mailen mellem kl. 10 og 12 på hverdage, så send en mail til axsupport@proinfo.dk og vi vil kontakte dig eller svare tilbage indenfor det tidsrum.
God jul til alle :) |
 |
Ekstraordinær nedlukning af PRO2TAL |
22.7.2015 |
Torsdag 23/7-2015 kl. 11 - ca. 12
lukkes PRO2TAL for en nødvendig teknisk opgradering.
Der vil komme besked her, når systemet kan bruges igen.
Vi beklager ulejligheden og det korte varsel.
Kl. 12.02: Så er systemet kørende igen
|
 |
Grundlovsdag |
28.5.2015 |
Vi gør opmærksom på at vores kontor er lukket Grundlovsdag fredag d. 05. Juni 2015. |
 |
Support |
27.5.2015 |
Vi vil gerne opfordre til at henvendelse til vores support sker via kontaktformularen eller via mail til vores support-mail - AXsupport@proinfo.dk.
For at lette besvarelse af forespørgsler beder vi om at I oplyser
- hvad man arbejder med, det
- hvad er det præcise problem
- bilag, dato, vare, kunde, ordre, faktura osv.
- den præcise infolog/fejlmelding.
Husk også at oplyse firmanavn og regnskabsnummer, personnavn, telefonnummer, mailadresse og træffetidspunkt, så vi ikke ringer forgæves.
Man kan også ringe på tlf. 87 10 19 39 – receptionen lægger så en mail – og vi behandler forespørgsler, i den rækkefølge de kommer ind i vores supportmail
|
 |
Kristi Himmelfart |
8.5.2015 |
Vi gør opmærksom på at vores kontor lukker kl. 15 dagen før Kristi Himmelfartsdag. og at der er lukket fredag den 15 maj 2015 - dagen efter Kristi Himmelfartsdag.
|
 |
Optimering af database - ændrede afviklingstider. |
10.4.2015 |
Fremover køres Optimering af databasen hver anden søndag - i lige uger - første gang 19.04.15
Se mere herom i kolonnen til højre. |
 |
Ingen adgang Fredag den 20.02.1 - kl. 01.00 - 03.00 |
8.2.2015 |
Fredag den 20.02.15 fra kl. 01.00 og op til 2 timer frem - dvs. til kl. 03.00, vil PRO2TAL Bager, PRO2TAL Online og PRO2TAL være lukket for adgang pga. teknisk opdatering og udskiftning af hardware.
Vi beklager ulejligheden.
|
 |
Juleferie... |
15.12.2014 |
-holder vi ikke helt - men der vil være begrænset bemanding og åbningstid i supporten i juleugerne - dvs. uge 52 og 01.
Send en mail til axsupport@proinfo.dk og vi vil kontakte dig - primært mellem kl. 10 og 12. |
 |
Ingen adgang Fredag den 21.11.14 - kl. 01.00 - 02.00 |
20.11.2014 |
Fredag den 21.11.14 fra kl. 01.00 og op til 1 time frem - dvs. til kl. 02.00, vil PRO2TAL Bager, PRO2TAL Online og PRO2TAL være lukket for adgang pga. teknisk opdatering og udskiftning af hardware.
Vi beklager ulejligheden og det korte varsel.
|
 |
Nyt starttidspunkt for Optimering af database. |
16.9.2014 |
Vores kørsel til optimering af databasen - som afvikles første søndag og tredje torsdag hver måned - starter fremover ved midnat, da vi har konstateret at afviklingen tager så lang tid, at den generer om morgenen.
Dvs. prøv så vidt muligt at afslutte nødvendige kørsler/udskrifter inden midnat.
|
 |
Support |
7.7.2014 |
Vi behandler forespørgsler, i den rækkefølge de kommer ind i vores supportmail.
Vi opfordrer derfor til at henvendelse sker skriftligt – enten via kontaktformularen eller via mail til vores support-mail - AXsupport@proinfo.dk.
Man kan også ringe på tlf. 87 10 19 39 – receptionen lægger så en mail.
For at lette besvarelse af forespørgsler og sikre hurtigt svar, er det vigtigt at anføre flest mulige oplysninger – hvad man arbejder med, det præcise problem – bilag, dato, vare, kunde, ordre, faktura osv. – eller den præcise infolog/fejlmelding.
Husk også korrekt firmanavn og regnskabsnummer, personnavn, telefonnummer, mailadresse og træffetidspunkt, så vi ikke ringer forgæves.
|
 |
Ingen adgang Fredag den 04.07.14 - kl. 02.00 - 04.00 |
20.6.2014 |
Fredag den 04.07.14 fra kl. 02.00 og op til 2 timer frem - dvs. til kl. 04.00, vil PRO2TAL Bager, PRO2TAL Online og PRO2TAL være lukket for adgang pga. teknisk opdatering og udskiftning af hardware.
Vi beklager ulejligheden.
|
 |
Torsdag den 12.06.14 - kl. 01.00 - 04.00 - udsat |
2.6.2014 |
Den planlagte udskiftning af hardware er udsat - vi vender tilbage med ny dato.
Torsdag den 12.06.14 fra kl. 01.00 og op til 3 timer frem - dvs. til kl. 04.00, vil PRO2TAL være lukket for adgang pga. teknisk opdatering og udskiftning af hardware.
Vi beklager ulejligheden.
|
 |
Grundlovsdag |
30.5.2014 |
Vi gør opmærksom på at vores kontor er lukket Grundlovsdag torsdag d. 05. Juni 2014. |
 |
Udvidet teknisk serviceopdatering torsdag den 15.05.14
| 12.5.2014 |
Torsdag den 15.05.14 mellem kl. 12.00 – 12.15, vil PRO2TAL være lukket for adgang pga. teknisk opdatering.
|
 |
Bededag og Kristi Himmelfartsdag |
12.5.2014 |
Vi gør opmærksom på at vores kontor dagen før Bededag og dagen før Kristi Himmelfartsdag lukker kl 15. og at der er lukket fredag den 30 maj 2014 - dagen efter Kristi Himmelfartsdag.
|
 |
Udvidet serviceopdatering torsdag den 16.01.14
| 14.1.2014 |
Torsdag den 16.01.14 mellem kl. 12.00 – 12.30, vil PRO2TAL være lukket for adgang pga. teknisk opdatering.
Vi er klar igen:)
|
 |
SUPPORT
| 6.12.2013 |
Vi har udvidet bemandingen i AX-support – primært om formiddagen.
Vi vil dog fortsat opfordre til at henvendelse sker skriftligt – enten via kontaktformularen eller via en mail til vores support-mail - AXsupport@proinfo.dk
For at lette besvarelse af forespørgsler og sikre hurtigt svar er det vigtigt at anføre flest mulige oplysninger – f.eks. hvad arbejder man med.
Præcis hvilket problem har man – hvilket bilag, hvilken dato, vare, kunde, ordre, faktura osv. drejer det sig om – og hvis man får en infolog/fejlmelding – præcis hvilken besked får man.
Husk også at skrive firmanavn og regnskabsnummer, personnavn, telefonnummer, mailadresse og meget gerne træffetidspunkt, så vi ikke ringer forgæves. Herefter vil du blive kontaktet af en konsulent.
Det vil stadig være muligt at ringe til 87 10 19 39 - men husk at få lagt en besked i omstillingen, hvis der er optaget. Også her er det vigtigt at oplyse flest mulige informationer.
|
 |
Internet forbindelse |
18.11.2013 |
TDC har meddelt at de har været udsat for hacker angreb. Dette har medført at ProInfo har været nødsaget til at lukke ned for dele af vores Internet forbindelser søndag 17/11-13 fra kl 10:00 til ca. kl 16:00 , hvilket har betydet, at nogle kunder ikke har kunnet logget på, eller tilgå deres servere.
Såfremt at der er problemer med adgang til ProInfo, kontakt da hotline på 87101963
|
 |
Åbningstider Grundlovsdag |
30.5.2013 |
Vi gør opmærksom på at vores kontor er lukket Grundlovsdag onsdag d. 05. Juni 2013. |
 |
NemHandel |
2.5.2013 |
Vi oplever lige nu at vore kunder der benytter NemHandel til afsendelse af faktura til det offentlige får en meddelelse om, at NemHandel software skal opdateres snarest mulig.
Selve opdateringen omfatter afinstallation af eksisterende software og efterfølgende installation af nyt.
Opdateringen hentes her: http://digitaliser.dk/resource/2467614/artefact/NemHandelReferenceklient-2.1.0.4518.zip
Har du behov for hjælp til installationen er det muligt at kontakte Proinfo`s Tekniske Hotline på tlf. 87 10 19 63 eller via mail hotline@proinfo.dk.
Vi gør dog opmærksom på, at dette ikke er omfattet af PRO2TAL support aftalen og afregnes efter medgået tidsforbrug. |
 |
Kristi Himmelfartsdag |
24.4.2013 |
Vi gør opmærksom på at vores kontor dagen før Kristi Himmelfartsdag lukker kl 15. og at der fredag den 10 maj 2013 - dagen efter Kristi Himmelfartsdag er lukket. |
 |
TDC har ændret på en opsætning når der udsendes faktura på mail.. |
12.4.2013 |
Du bør følge op på om dine kunder har modtaget din mail vedhæftet faktura –hvis du anvender en tdc mailadresse (@mail.dk). Vi hører gerne fra dig – hvis IKKE dine kunder har modtaget mail fra dig – skriv til vores support på axsupport@proinfo.dk
|
 |
I anledning af påsken.. |
26.3.2013 |
I anledning af påsken lukker vi telefonerne kl. 15.00 onsdag den 27. marts 2013.
Vi ønsker alle en god påske.
|
 |
SUPPORT |
1.3.2013 |
Ved ønske om support, vil vi opfordre til, at der lægges en besked via kontaktformularen eller via en mail til vores support-mail. husk at skrive firmanavn, personnavn, telefonnummer og meget gerne emne og træffetidspunkt. Herefter vil du blive kontaktet af en konsulent.
Det vil stadig være muligt at ringe til 87101939 - husk at få lagt en besked i omstillingen, hvis der er optaget.
|
 |
Glædelig jul |
19.12.2012 |
Hermed sender vi de bedste ønsker om en glædelig jul og et lykkebringende nytår.
Vi takker for det gode samarbejde i det forløbne år.
De bedste hilsner fra alle os i PROINFO.
PS.: Mellem jul og nytår er vi klar til at hjælpe dig og holder åbent:
Torsdag d. 27 dec.: Kl. 8-16.
Fredag d. 28. dec.: Kl. 8-15.
|
 |
E-faktura via NemHandel |
30.11.2012 |
Det er muligt at aflevere fakturaer til det offentlige, dannet som filer i PRO2TAL Bager eller PRO2TAL Online, via programmet NemHandel lanceret af IT- og Telestyrelsen.
For installation af Nemhandel klik ind på www.nemhandel.dk. Klik på Menuen vejledninger.
Spørgsmål omkring installation og support af Nemhandel kontakt Nemhandel på hverdage mellem kl. 10-15 på tlf. 70 26 56 76.
Det er muligt at booke en teknikker hos os til installation af Nemhandel efter medgået tid (ca.½-1 time). Ring for mere indformation til supporten på tlf. 87 10 19 39. (Du skal have bestilt Digitalsignatur samt Funktionscertifikat inden vi kan booke en installations tid).
Der findes en vejledning i PRO2TAL under menupunktet Vejledning som beskriver hvad der skal sættes op i PRO2TAL samt hvordan du kommer i gang.
NB! Det er muligt at få 2 gratis postkasser til NemHandel hos PROINFO.
Har du ydermere behov for teknisk hjælp er dette også muligt - dog hører dette ikke ind under supportaftalen på PRO2TAL og vil blive afregnet efter forbrugt tid.
|
 |
Kontoudtog på mail |
30.7.2012 |
Det er nu muligt at sende kontoudtog på mail ved udskrift til printer. Under Debitor/Kunder/Fanen Kommunikation.
|
 |
Åbningstider Grundlovsdag |
29.5.2012 |
Vi gør opmærksom på at vores kontor er lukket tirsdag d. 05. Juni 2012 (Grundlovsdag), men at der er mulighed for support fra kl. 8-12 på tlf. 87 10 19 39 eller mail til axsupport@proinfo.dk.
|
 |
OBS Servicearbejde |
29.5.2012 |
Ekstra ordinær sikkerhedsopdateringer og optimering af servere i morgen Onsdag d. 30.05.12 fra kl. 23.00 til 23.15.
|
 |
TDC strømsvigt |
21.5.2012 |
Der har i området været strømsvigt hos TDC. Derved har nogle kunder oplevet at de har mistet forbindelsen. PROINFOs hostingcenter har ikke været berørt. Hvis det sker hos dig, Log på og du starter igen hvor du slap.
Med venlig hilsen
Support
|
 |
Support i Kr. Himmelfart |
11.5.2012 |
Vi gør opmærksom på at vores kontor er lukket fredag den 18 maj 2012 (dagen efter Kr. Himmelfartsdag), men at der er mulighed for support mellem kl. 8-15 på tlf. 87 10 19 39 eller mail support@bagernettet.dk.
|
 |
I anledning af ST. Bededag |
30.4.2012 |
I anledning af ST. Bededag lukker vi telefonerne kl. 15.00 Torsdag den 3. maj 2012.
Vi ønsker alle en god ST. Bededag.
|
 |
I anledning af påsken... |
30.3.2012 |
I anledning af påsken lukker vi telefonerne kl. 15.00 onsdag den 4. april 2012.
Vi ønsker alle en god påske.
|
 |
Bemærk: teknisk arbejde søndag aften |
9.3.2012 |
Grundet teknisk arbejde med infrastrukturen i ProInfo´s hostingcenter vil systemet ikke være tilgængelig i tidsrummet 21.00 til 23.00 søndag den 11.03.2012.
Venlig hilsen
ProInfo A/S |
 |
Tjek EAN nummer |
12.1.2012 |
Er du i tvivl om din EAN kunde er registreret i Nemhandels register, eller bliver din faktura retureret i Nemhandel, så har du nu mulighed for at tjekke din kundes EAN nummer via dette link:
http://lookup.nemhandel.dk/
Kopier linket op i den internet browser og indtast din kundes EAN nummer.
|
 |
Seminar i Randers d. 19.01.12 |
29.12.2011 |
"Hvordan øger jeg mit salg i en krisetid ?"
Få svaret ved at deltage i et spændende gratis seminar om nye og effektive salgs- og afsætningsmetoder torsdag formiddag den 19. januar hos PROINFO.
På seminaret, der varer ca. 3 timer, kan direktører, salgs- og marketingchefer og key account managers mv. få deres værkstøjkasse udvidet med nye redskaber inden for CRM-løsninger og pipelinestyring. Viden der vil gøre hverdagen mere effektiv og optimere salgsarbejdet.
Arrangementet afholdes af PROINFO og TheLeadCompany i samarbejde med Randers Erhvervs- & Udviklingsråd.
________________________________________
PROGRAM
08.00 - 08.30 Indregistrering og kaffe
08.30 - 08.40 Velkomst v/PROINFO
08.40 -09.00 Hvorfor CRM? Få styr på dine data og målret dit salgsarbejde v/Mikkel Lynge Nielsen, PROINFO
09.00 - 09.50 Sæt turbo på salg med leads og pipeline management v/Niels Holme, TheLeadCompany
09.50 - 10.00 Pause
10.00 - 10.30 Hvordan kan din virksomhed effektivisere i et ”presset” marked? v/Søren Lundsgaard Jensen, TheLeadCompany
10.30 - 11.00 Gratis online-analyse ”PotentialeRadar” – hvor sætter jeg ind for at høste potentialet i hele min salgskæde? v/Niels Holme, TheLeadCompany
11.00 - 11.30 Afslutning, netværk og sandwich
________________________________________
Tid: Torsdag den 19. januar 2012, kl. 08.00
Sted : Kantinen, PROINFO, Tronholmen 3, 8900 Randers
Tilmelding: kan foretages igennem seniorkonsulent Uffe Færch
Tilmeld dig her med kontaktdata uf@reu.dk
Pris : Gratis
Har du spørgsmål til seminaret er du velkommen til at kontakte Mikkel Lynge Nielsen på 2055 4262 eller mln@proinfo.dk
|
 |
Glæd jer |
23.12.2011 |
Glæd jer for d. 02.01.2012 får hjemmesiden et nyt flot layout.
|
 |
Vær ikke bekymret |
14.11.2011 |
Fra d. 1 december 2011 er det obligatorisk for virksomheder, der handler med det offentlige, at sende fakturaer i et nyt format (OIOUBL) samt at overholde transportstandarden OIORASP, der gør det muligt at sende fakturaer sikkerts på internettet. OIOUBL og OIORASP udgør tilsammen NemHandel.
Vi har allerede anvendt dette format i nogen tid - så alt er på plads - og du skal, som PRO2TAL kunde, ikke foretage dig yderligere.
|
 |
Logo på faktura |
10.11.2011 |
Det er nu kun muligt at indsætte firmalogo i jpg format. Dette har betydning for dig, hvis du indsætter et nyt logo for første gang eller hvis du udskifter et allerede eksisterende logo. |
 |
Summeret udskrift af indkøbsordre. |
14.7.2011 |
Det er nu muligt ved udskrift/opdatering af indkøbsordre at vælge "summeret", hvilket vil bevirke at flere indkøbsordrer til samme leverandør indeholdende samme varer vil blive summeret og udskrevet på en formular.
På fanen "Diverse" under opdatering/udskrift skal der i Samleopdatering vælges "Faktura". |
 |
NemHandel |
30.5.2011 |
Vi anbefaler, at I altid har den nyeste version af NemHandel klienten installeret på jeres pc`er, da det ellers kan betyde, at I ikke kan afsende fakturaer til det offentlige. |
 |
Nyt regnskabsår |
17.12.2010 |
Husk at oprette nyt regnskabsår, hvis dit regnskabsår er lig kalenderåret.
Mht. Årsafslutning i øvrigt henvises til vejledning herfor. |
 |
Brugeropsætning af salgsordrebilledet |
2.12.2010 |
I aften (2/12-10) overføres en mindre ændring til salgsordrebilledet. Ændringen kan bevirke, at jeres brugeropsætning af salgsordrebilledet forsvinder og skal laves igen i morgen.
Det vil derfor være en god ide, hvis I i dag tager et skærmprint af salgsordrebilledet, hvis I har lavet mange ændringer - altså flyttet rundt på felter og /eller kolonner.
|
 |
Inaktivering af debitor |
30.11.2010 |
Under modulet Debitor / periodisk / opdatering af inaktive debitorer
er det nu muligt at inaktivere debitorer hvorpå der ikke er posteringer efter en given indtastet posteringsdato..
Det er muligt at køre kørslen uden opdatering.
|
 |
Messe tirsdag den 28. september 2010 |
24.9.2010 |
Vi deltager i Bageri & Catering messe hos HCH gruppen tirsdag den 28. september 2010 - kom og hils på os.
Der vil selvfølgelig stadig være mulighed for support - men vi håber på forståelse, hvis I må vente lidt på vores opkald. |
 |
Farve/Størrelse Matrix ved ordreoprettelse |
9.9.2010 |
Såfremt du anvender varer med varedimensionerne farve og størrelse, vil der ved oprettelse af ordrelinjer, fremkomme en matrix til indtastning af ordreantal for de mulige kombinationer.
Spørgsmål - kontakt vores support enten via mail, kontaktformular eller telefon. |
 |
Mulighed for at ændre sprogkode på en faktura. |
13.8.2010 |
På fakturajournalen er der nu via knappen "Skift sprog" mulighed for at ændre sprogkode på en faktura, så alle tekster og varetekster ændres. |
 |
Opret kreditnota og ny ordre i en funktion. |
16.7.2010 |
På salgsordrebilledet under Funktioner/Opret kreditnota er der nu mulighed for samtidig at få oprettet nye ordrelinjer.
Ved aktivering af feltet Oprte ordrelinier dannes såvel kreditordrelinjer som nye ordrelinjer, således at hver enkelt kreditlinje reserveres op mod den tilsvarende nye ordrelinje.
Herefter kan linier valgfrit ændres mht. pris o.l og udvælges til kreditering/fakturering. |
 |
Nyt felt til bekræftet leveringsdato på indkøb. |
11.3.2010 |
Der er nu mulighed for at indtaste en bekræftet leveringsdato på indkøbsordre-hovedet.
Via nogle parametre er det muligt at få datoen kopieret til linierne og evt. udskrevet på indkøbsordren.
Kontakt evt. supporten for hjælp hertil. |
 |
Nye ting i systemet |
18.12.2009 |
Der er overført en del nye ting til systemet:
- Mulighed for at markere kreditorer som aktive/inaktive – på tilsvarende måde som for debitorer og varer - se tidligere beskrivelse heraf.
- Udskrift af labels med beskrivelse/varedeklaration. Opsætning findes under Lager/Opsætning/Vareetiketter, vedligeholdelse sker på varekartoteket, hvor det også er muligt at udskrive. Udskrift kan endvidere ske fra Rapporter/Labels/Vareetiketter
- Nye muligheder vedr. debitorkontoudtog: Kundens navn kan udskrives med større font og bankoplysninger kan udskrives.
- Nye muligheder på pæne papirer/faktura: Felt til angivelse af leveringsbetingelser er udvidet, og det er nu muligt at få egen webadresse udskrevet på fakturaen.
- På pluklisten kan man vælge at få kundens telefonnummer udskrevet.
|
 |
Bekræftelser og Tilbud |
16.12.2009 |
Bekræftelser og Tilbud kan nu også fremsendes pr. mail.
Opsætning heraf sker på den enkelte kunde under fanen Kommunikation. |
 |
HUSK nyt regnskabsår. |
16.12.2009 |
Husk at oprette nyt regnskabsår, hvis dit regnskabsår er lig kalenderåret.
Mht. Årsafslutning i øvrigt henvises til vejledning herfor. |
 |
Leveringsdato på restordrelinier kan nu undlades på fakturaen. |
12.11.2009 |
Det er muligt at vælge at leveringsdatoen ikke skal vises på restordrelinier på fakturaen.
Marker feltet Leveringsdato - Restordre i gruppen Undlad på formular under Debitor/Opsætning/Formularer/Formularopsætning/fanen Faktura. |
 |
Vi flytter til nyt domicil i Randers primo december 2009 |
30.10.2009 |
Da vore lokaler er blevet for trange, flytter vi i starten af december til et nyopført kontorhus på Tronholmen i Randers.
Lørdag d. 5. December 2009 flytter vi vore servere, hvilket betyder der INGEN adgang vil være til systemet i tidsrummet kl. 13 – 18.
Der vil være besked under nyheder så snart der er adgang til systemet igen.
Til gengæld vil den planlagte optimeringskørsel af databasen ikke blive kørt denne måned.
|
 |
Nyhed - nu mulighed for engelsk sproglag. |
28.9.2009 |
Som nogen måske har bemærket, er der kommet et ekstra ikon til at starte axapta med.
Der er nemlig nu mulighed for at tilkøbe adgang til engelsk sproglag til en bruger. Det nye ikon kan kun benyttes af de brugere, der har tilkøbt denne mulighed - alle andre benytter den "gamle" adgang.
Kontakt os såfremt der ønskes adgang til denne mulighed. |
 |
Aktive/inaktive debitorer og varer |
9.9.2009 |
På kundekartoteket og varekartoteket er det nu muligt at afgrænse på aktive/inaktive øverst på skærmbilledet - udgangspunktet er aktive.
En kunde markeres som inaktiv på fanen generelt i feltet inaktiv og en vare markeres på fanen opsætning
Vær opmærksom på, at ved oprettelse og søgning på ordrebilledet er udgangspunktet fremover også kun aktive kunder/varer - en inaktiv kunde/vare kan dog vælges ved at taste kundenummeret/varenummeret direkte. |
 |
Ændringer overført til PRO2TAL |
21.8.2009 |
- Forenkling af konteringsopsætning af csv konteringsfil fra ProLøn.
- Ved oprettelse af salgsordre (Debitor/Ordre) bliver der automatisk lavet en salgsordrelinje.
- Ved oprettelse af en salgsordre fra kundekartoteket (Debitor/Kunder/Forespørgsel/Ordre) forudfyldes Debitorkonto med det kundenummer man står på.
Har du spørgsmål er du velkommen til at kontakte supporten på tlf 87 10 19 39.
|
 |
E-Faktura via NemHandel |
15.5.2009 |
Det er muligt at aflevere fakturaer til det offentlige, dannet som filer i PRO2TAL, via programmet NemHandel lanceret af IT- og Telestyrelsen.
Klik ind på www.ibizcenter.dk - punktet Kom i gang.
Klik på NemHandel- programmet under punkt C.
Læs og følg vejledningen beskrevet under proceduren - sådan gør du
Du kan kontakte NemHandel support på telefonnummer 70 26 56 76
(Hverdage kl. 10 -15) hvis du har spørgsmål til betjeningen af NemHandel.
Der findes en vejledning i PRO2TAL under menupunktet Vejledning som beskriver hvad der skal sættes op i PRO2TAL samt hvordan du kommer i gang.
NB! Det er muligt at få 2 gratis postkasser til NemHandel hos PROINFO.
Har du ydermere behov for teknisk hjælp er dette også muligt - dog hører dette ikke ind under supportaftalen på PRO2TAL og vil blive afregnet efter forbrugt tid.
|
 |
Bededag |
6.5.2009 |
I anledning af Bededag lukker vi telefonerne kl. 15.00 torsdag. |
 |
Ekstraordinær opdatering |
6.5.2009 |
Da vi nu er ved at være klar med Fakturering til det offentlige via NemHandel vil der natten mellem torsdag den 14. maj 2009 og fredag den 15. maj 2009 være en ekstraordinær opdatering.
Det betyder at systemet ikke vil være tilgængeligt fra klokken 21.00.
Vi forventer at selve opdateringen er færdig senest kl. 03.00 - det vil dog være muligt at benytte systemet efter ca. 15 minutter, dog med meget lange svartider. |
 |
I anledning af påsken... |
7.4.2009 |
I anledning af påsken lukker vi telefonerne kl. 15.00 onsdag den 8. april 2009.
Vi ønsker alle en god påske.
|
 |
Faktura pr. mail |
24.3.2009 |
Det er nu muligt automatisk at sende en faktura pr. mail ved fakturaopdatering til printer - dette med en besked til modtager af emailen.
På Debitor/Kunder fanen kommunikation sættes hak i feltet: Faktura pr. E-mail og ønsket emailmodtager indtastes.
PÅ Debitor/Opsætning/Formularer/Formularbemærkning er der mulighed for at oprette den besked som skal være i den email kunden modtager. |
 |
Fakturajournal - udskriftmedie |
24.3.2009 |
Det er nu muligt på Debitor Fakturajournalen (Debitor/Forespørgsel/Journaler/Faktura) at se hvortil en faktura oprindelig er udskrevet:
E-mailmodtager
Skærm
Printer
Fil. |
 |
Opdateringer overført til PRO2TAL: |
20.2.2009 |
• Mulighed for udskrivning af Sidehoved (30 mm x 180 mm eller 60 mm x 180 mm) og Sidefod på pæne papirer til kunder: (Tilbud/Bekræftelse/Følgeseddel/Faktura/Kontoudtog/Rentenota samt Rykker).
• Mulighed for Sidehoved (30 mm x 180 mm eller 60 mm x 180 mm) og Sidefod på indkøbsordrerekvisition til leverandør.
• Mulighed for udskrivning af egen Swift og Iban oplysning på Debitorkontoudtog/Rentenota/Rykkernota for udenlandske kunder.
• Mulighed for at udskrive eget Firmanavn og adresse med større Font på pæne papirer til kunder: (Tilbud/Bekræftelse/Følgeseddel/Faktura).
Mulighed for at udskrive eget Firmanavn og adresse med større Font på indkøbsordrerekvisition til leverandør.
|
 |
Ordrebeholdning pr. uge. |
20.2.2009 |
Hvis du har brug for en liste der viser ordrebeholdningen - så prøv at udskrive Ordrebeholdning pr. Uge
Du finder den under Debitor / Rapporter / Posteringer / Ordre / Ordrebeholdning pr. Uge.
|
 |
Support - nyt telefonnummer og kontaktformular |
27.1.2009 |
Fremover kan man ringe til supporten direkte på telefon 87 10 19 39.
Såfremt den eller de personer, der passer supporten den pågældende dag, er optaget af en anden kunde, vil opkaldet gå videre til vores omstilling, hvor det vil være muligt at lægge en besked om, at man gerne vil ringes op.
Alternativt kan man benytte kontaktformularen, hvor man kan stille sit spørgsmål – eller blot bede om at blive ringet op.
Det er selvfølgelig også muligt – som sædvanligt – at sende en mail til supporten – se under fanen support.
|
 |
E-faktura via LE@N |
5.1.2009 |
Nyt modul til PRO2TAL:
Det er muligt at aflevere E-fakturaer til kunder tilsluttet LE@N, dannet som filer i PRO2TAL, via internetservicen LE@n lanceret af IBM og GS1 Denmark.
Klik ind på www.lean.dk for at læse mere om systemet og blive oprettet som bruger.
Hvis du ikke allerede har et GS1 (GLN) lokationsnummer, skal dette bestilles hos GS1 Denmark.
Du kan kontakte GS1 Denmark Servicecenter på tlf 39 27 85 27 eller på mail lean@gs1.dk.
Kontakt PROINFO A/S på 86425711 for at høre mere om priser og om hvordan du kommer igang med E-faktura i PRO2TAL.
|
 |
Nyt regnskabsår |
10.12.2008 |
Husk at der skal oprettes nye perioder for 2009, før der kan faktureres og bogføres i systemet i 2009.
Perioderne findes under Basis/Opsætning/Økonomi/Opsætning/Perioder. |
 |
Winmail Reader |
24.11.2008 |
Ved fremsendelse af faktura pr. mail som et PDF dokument kan det forekomme at din kunde modtager den vedhæftede faktura som et winmail.dat dokument og derfor ingen mulighed har for at læse den fremsendte faktura. Problemet løses ved at installere et gratis program Winmail Reader. Klik ind på punktet Links og følg vejledningen. |
 |
ClickYes |
24.11.2008 |
Ved fremsendelse af faktura pr. mail som et PDF dokument skal du svare dit mailprgram hver gang der sendes en faktura. Du kan installere et gratis program ClickYes som kan svare for dig.
Klik ind på punktet Links og følg vejledningen.
Vi anbefaler at funktionen kun er slået til når du fakturerer. |
 |
Kolli på plukliste |
31.10.2008 |
Det er nu muligt at få en ekstra kolonne, der viser Antal Kolli, på pluklisten.
Antallet beregnes som kvanti (fra varekartoteket - fanen antal/gruppen salg/feltet Kvanti) divideret med ordreantal på den enkelte linie og vises med 2 decimaler.
Kolonnen kan tilvælges under Debitor/Opsætning/Formularer/Formularopsætning/fanen Plukliste ved markere feltet Udskriv kolli på varelinjer. |
 |
Leveringsoplysninger på faktura. |
30.10.2008 |
Der er kommet en ny parameter under Debitor/Opsætning/Formularer/Fanen Faktura, hvor det er muligt at vælge om man ønsker leveringsoplysninger udskrevet på fakturaen.
Det drejer sig om en "overskriftslinie" som pr. ordre viser oplysninger om ordrenummer, debitornummer og leveringsdato. |
 |
Opdatering af varetekster fra varekartoteket. |
8.8.2008 |
Det er nu muligt at opdatere teksten på de åbne salgsordrelinier med vareteksten fra varekartoteket.
Benyt punktet Lager/Varer/Forespørgsel/Åbne salgsordrelinie til at finde de åbne linier og knappen Opdater tekst til at opdatere. Vær opmærksom på at alle tekster overskrives - også eventuelle manuelle rettelser.
|
 |
Pas på virus |
23.3.2007 |
Der er i øjeblikket en virus i omløb - forklædt i en mail fra Tele2, som en påmindelse om betaling.
Husk derfor at man aldrig skal hverken åbne mails eller vedhæftede filer fra afsendere, hvor man ikke er helt sikker på indholdet.
|
 |
Kundelabels |
14.3.2007 |
Nu er der mulighed for udskrivning af kundelabels fra Pro2tal under
Debitor/Rapporter/Labels/Kundelabels.
Der udskrives følgende oplysninger på kundelabels:
Kundens navn og adresse.
Kundelabels udskrives på A4-ark i størrelsen 2 x 7 på standard label-ark : Avery J8163.
|
 |
Kunde-/varestatistikker |
22.1.2007 |
Kunde-/varestatistikken og Vare-/kundestatistikken er blevet udvidet så dækningsbidrag og dækningsgrad nu kan vælges til og fra i rapportens opstartsbillede.
|
 |
I anledning af julen |
19.12.2006 |
I anledning af julen lukker vi telefonerne kl. 14.00 fredag den 22.12.06 samt fredag d. 29.12.06. Telefonerne vil være åbne som normalt i hverdagene mellem jul og nytår.
Vi ønsker alle en glædelig jul og et godt nytår. |
 |
Husk nyt regnskabsår !! |
11.12.2006 |
Vi nærmer os nytåret, hvor mange har regnskabsafslutning.
Husk at der skal oprettes nye perioder, før der kan faktureres og bogføres i systemet.
Vi anbefaler at læse vejledningen Årsskifte for beskrivelse heraf. |
 |
Salgsordre - leveringsdato |
5.12.2006 |
Leveringsdato er tilføjet ordrehovedet på fanebladet "Oversigt".
|
 |
Systemet er nede grundet kabelbrud hos TDC. |
30.11.2006 |
Vi vender tilbage når vi ved mere.
kl. 11.00 - Systemet kører igen. |
 |
Nedlukning torsdag d. 30 november fra kl. 12.00 til ca. 12.30 - AFLYST |
22.11.2006 |
På grund af servicearbejde lukkes Pro2tal ned fra kl. 12.00 til 12.30 torsdag den 30. november 2006.
Vi behøver alligevel ikke at lukke systemet ned i dag, da vi benyttede tiden hvor internettet var nede til de nødvendige ændringer. |
 |
Internet explorer version 7.0 |
9.11.2006 |
Vær opmærksom på at der ved opgradering af Internet explorer til version 7.0, kan være behov for at downloade ny version af Axapta Starter, før man igen kan tilgå systemet.
Kontakt supporten hvis der er spørgsmål. |
 |
Planlagt servicearbejde |
18.9.2006 |
Hver torsdag fra 23.00 til 23.15 kan der være servicearbejde, hvor PRO2TAL ikke kan benyttes.
Endvidere kan der ca. hver anden måned være behov for at genstarte serverne.
Dette vil i givet fald finde sted torsdag kl. 12.00 til 12.15 og vil blive varslet nogle dage i forvejen.
|
 |
Sikkerhedsopdatering hos ProInfo |
9.8.2006 |
Natten mellem d. 17. og 18. august vil ProInfo`s Firewall blive opdateret (den beskytter vores servere mod uautoriseret adgang udefra). Der vil ikke være adgang til Pro2tal under opdateringen, så
fredag d. 18. august fra kl. 1 - 2 om morgenen kan Pro2tal ikke benyttes
Vi beklager ulejligheden og håber på forståelse for nødvendigheden af den slags sikkerhedsopdateringer.
|
 |
Enhed på følgeseddel |
28.7.2006 |
Fremover udskrives varens enhed på følgeseddel lige efter Bestilt antal.
|
 |
Har du svært ved at gennemskue dækningsgrad på den enkelte ordrelinje? |
28.7.2006 |
- så prøv at udskrive listen Salg pr. kunde (Debitor / Rapporter / Statistik / Salg pr. kunde).
Her kan du se omsætning, kostværdi, dækningsbidrag og dækningsgrad på den enkelte ordrelinje.
|
 |
Nedlukning torsdag d. 13 juli fra kl. 12.00 til ca. 12.15 |
10.7.2006 |
På grund af servicearbejde lukkes pro2tal ned fra kl. 12.00 til 12.15 torsdag den 13. juli.
|
 |
Kopiering af kladde |
2.6.2006 |
Der er nu mulighed for at kopiere kladdelinjer fra en kladde til en ny kladde.
Klik på knappen Funktioner i Kladdeformen.
Udfyld følgende:
Bilag: Efter hvilken metode skal bilagsnumre tildeles i den nye kladde i forhold til den kladde som man kopierer fra.
Tilbagefør: Vend fortegn på alle beløb.
Kladdenummer: hvilken kladde skal der kopieres fra.
Bogføringsdato: Hvilken dato skal anvendes i den nye kladde.
Bilag: Mulighed for at udvælge et/flere bilag til kopiering. |
 |
Start af Pro2tal |
31.5.2006 |
HUSK - at fra torsdag den 1. juni er det ikke længere muligt at starte Pro2tal fra Ax1 og Ax2 - og de er nu fjernet fra skærmbilledet.
Ax3 er blevet døbt om til Ax og vil herefter være den eneste måde at starte systemet på.
|
 |
Nedlukning torsdag den 1. juni |
29.5.2006 |
På grund af servicearbejde lukkes pro2tal ned fra kl. 12.00 til 12.15 torsdag den 1. juni.
|
 |
Benytter du Ax3 til at starte Pro2tal ?? |
8.5.2006 |
De fleste af vore kunder har nu installeret Axapta Starteren og vi vil derfor ultimo maj fjerne Ax1 og Ax2.
Så er du en af dem der endnu ikke har fået den installeret - så ring til vores support og få oplyst brugerid- og password hertil. |
 |
Nedlukning torsdag den 4. maj fra kl. 12.00 - 12.15 |
2.5.2006 |
Grundet servicearbejde på vores servere lukker vi systemet ned kortvarigt i ovennævnte tidsrum.
|
 |
Måling af hastighed på internettet. |
1.5.2006 |
Det er ved hjælp TDC Hastighedstest muligt at undersøge, om internet-linjen fungerer med den forventede hastighed.
Programmet kan hentes under Links - det tager kun et øjeblik at køre. |
 |
Vejledninger |
1.5.2006 |
For at lette adgangen til vejledninger i forbindelse med brug af Pro2tal - er siden, som hidtil har ligget under punktet Vejledninger til venstre på denne side - nu flyttet ind i selve systemet.
Vælg menupunktet Vejledninger på hovedmenuen og gå derfra til siden med vejledninger. |
 |
Planlagt servicearbejde på Pro2tal |
20.4.2006 |
Opdateringer samt vedligeholdelse af softwaren på Pro2tal servere forudsætter nogle gange at vi genstarter de forskellige servere.
I praksis er det en "genstart" af servere cirka hver anden måned - og genstarten har en varighed på cirka 15 minutter hvor Pro2tal ikke kan benyttes.
Dette er ensbetydende med at "torsdag kl. 12.00 til 12.15" cirka hver anden måned vil Pro2tal være nede mens de genstartes.
En sådan 15 minutters genstart vil blive varslet nogle dage inden.
|
 |
Finanskladden |
17.3.2006 |
På bilagene bliver datoen fra forrige bilag nu gentaget.
På oversigten er følgende felter tilføjet:
Momskode - Overført fra fanebladet generelt
Momsretning fra finanskonto - så styres momsretningen af opsætningen fra finanskontoen
Momsretning - her vises om det er indgående eller udgående moms.
|
 |
Udskrifterne rentenota og rykkernota |
17.3.2006 |
Man har nu mulighed for følgende i formularopsætningen (Debitor/Opsætning/Formularer/Formularopsætning fanebladene Rentenota og rykker):
At sætte top og bundmargin på udskrifterne.
Vælge fontstørrelse på navn og adresse
Fravælge firmaets navn og adresse
Fravælge firmaoplysninger(telefon, telefax, bank og SE-nummer)
Fravælge betalingsbetingelser
I firmaoplysningerne er Giro udskiftet med Bank. |
 |
Indkøbsforespørgsel |
14.3.2006 |
På salgsordrebilledet er der lavet et nyt menupunkt på knappen Funktioner - Opret indkøbsforespørgsel - lige under menupunktet Opret indkøbsordre.
En indkøbsforespørgsel er en indkøbsordre af typen Tilbud uden fast sammenknytning med den oprindelige salgsordre. Der kan oprettes mange indkøbsforespørgsler til forskellige leverandører udfra samme salgsordre.
|
 |
Ny måde at starte Pro2tal |
10.3.2006 |
Der er nu en ny start af Pro2tal (Ax3), som inden længe erstatter Ax1 og Ax2.
For at kunne bruge Ax3 skal du hente et lille program - det skal kun gøres én gang.
Sådan gør du:
Klik på Download i venstre side af billedet her
Ring til ProInfo for at få opgivet brugernavn og adgangskode
Klik på Axapta Starter og følg instruktionerne
Start Pro2tal ved at klikke på Ax3
Næste gang du skal starte Pro2tal herefter, klikker du bare på Ax3
|
 |
Web shop |
2.3.2006 |
Der har til morgen været tekniske problemer med Web shoppen, men den er kørende igen. |
 |
Skift til hurtigere server |
2.3.2006 |
Pro2tal bliver flyttet til en ny, hurtigere server. Det vil give øget hastighed både ved logon, ved åbning af billeder og på webshops.
Flytningen foregår fredag d. 3. marts kl. 7.30 og vil vare ca. 5 min, så vi beder dig vente med at logge på til efter kl. 7.35.
Vi mener, det er i alles interesse at få lidt mere hastighed på serveren, så vi håber på forståelse for det meget korte varsel til denne nedlukning.
|
 |
Automatisk udfyldelse af kreditor |
20.2.2006 |
Ved oprettelse af indkøb direkte fra en salgsordre kan du nu hurtigt sætte samme leverandørnummer på alle de udvalgte linjer.
Sådan gør du:
Øverst i billedet "Opret indkøbsordre" vælger du det kreditornummer, der skal gælde for alle de valgte linjer - og nummeret kopieres automatisk til alle linjerne.
|
 |
Ændring på pluklisten |
15.2.2006 |
Leveringsdatoen bliver nu udskrevet i hovedet.
Man kan nu vælge følgende:
- Om man vil have udskrevet leveringsdato på linjerne.
- Om man vil have udskrevet salgspris og valuta på linjerne.
Dette gøres under Debitor/Opsætning/Formularer/Formularopsætning/Plukliste.
Fontstørrelsen på navn og adresse er desuden gjort større. |
 |
Overblik over ordrer, der ikke er fakturerede |
3.2.2006 |
Brug den nye rapport "Ikke fakturerede salgsordrer" og få et overblik over værdien af de ufakturerede ordrer i systemet.
Rapporten finder du her:
Debitor / Rapporter / Posteringer / Ordrer / Ikke fakturerede salgsordrer
|
 |
Service på serveren |
1.2.2006 |
Vores databaseserver skal ha` opdateret bl.a. antivirus, og derfor er det nødvendigt at lukke den ned i ca. en halv time. Det sker
torsdag d. 9. februar kl. 12 - 12.30.
Der vil ikke være adgang til Pro2tal i det angivne tidsrum.
|
 |
Er det svært at bruge Lever nu / Modtag nu ?? |
30.1.2006 |
Fremover vises varebeskrivelsen på de enkelte ordrelinjer også på faneblad Antal, så det er nemmere at se, hvilken linje der skal leveres / modtages.
Det gælder både salgs- og indkøbsordrebilledet.
|
 |
Momskode på kontoplan |
20.1.2006 |
Der er nu mulighed for at indtaste en momskode på momskontiene i kontoplanen. Ved indtastning af momskonto i finanskladden hentes momskoden fra kontoplanen, momsgruppe samt varemomsgruppe blankes.
Kontakt os for eventuelle spørgsmål. |
 |
Mulighed for større fonte på felterne navn og adresse på indkøbsordre |
20.1.2006 |
Det er nu muligt at ændre fontstørrelsen på udskrift af leverandørens navn og adresse på indkøbsordren.
Der kan vælges mellem fontstørrelse 9 (standard), 12 og 14.
Det gøres sådan:
Gå ind på Kreditor / Opsætning / Formularer / Formularopsætning
På fanebladet Indkøb vælges størrelse i feltet "Fontstørrelse på navn og adresse"
|
 |
Telefax på indkøbsordre? |
20.1.2006 |
Hvis leverandørens telefaxnr ønskes udskrevet på indkøbsordren, kan det nu gøres med en enkelt `hak`.
Sådan gør du:
Gå ind på Kreditor / Opsætning / Formularer / Formularopsætning
På faneblad Indkøb sættes `hak` i feltet Telefax
|
 |
Valgmuligheder for top- og bundmargin på indkøbsordre |
20.1.2006 |
Top- og bundmargin på udskrift af indkøbsordre kan nu justeres på samme måde som på faktura.
Sådan justerer du margin:
Gå ind på Kreditor / Opsætning / Formularer / Formularopsætning
På fanebladet Indkøb vælges vælges den ønskede top- og bundmargin
|
 |
Tilbud og bekræftelse |
5.1.2006 |
Det er nu muligt at fravælge følgende felter på varelinjerne: Leveringsdato, Pct og Rabat.
Når et af ovenstående felter fravælges udvides feltet varenavn med bredden på det fravalgte felt. Desuden er feltet Enhed lagt på varelinjerne. Feltet kan også fravælges.
Ovenstående gælder både tilbud og bekræftelse.
Derudover kan man nu sætte top- og bundmargin på tilbudsudskriften.
Disse ting sættes op i Debitor/Opsætning/Formularer/Formularopsætning - fanebladene Tilbud og Bekræftelse.
|
 |
Årsskifte?? |
21.12.2005 |
Vi anbefaler, at I læser vejledningen om Årsskifte - se Vejledninger til venstre herfor - såfremt I har brug for at oprette nye perioder i forbindelse med skift af regnskabsår.
|
 |
I anledning af julen |
20.12.2005 |
I anledning af julen lukker vi telefonerne kl. 14.00 fredag den 23.12.05 samt d. 30.12.05. Telefonerne vil være åbne som sædvanligt i hverdagene mellem jul og nytår.
Vi ønsker alle en glædelig jul og et godt nytår.
|
 |
Ny liste - Køb og salg pr. varenr |
19.12.2005 |
Listen viser beholdning, køb (beløb og antal), salg (beløb og antal), DB og DG pr. varenr i en given periode.
Her finder du listen:
Lager / Rapporter / Posteringer / Køb og salg pr. varenr
Husk at køre menupunktet Opfrisk efter programændringer - ellers kan du ikke få fat i den nye liste
|
 |
Diverse ændringer på rykkernota |
9.12.2005 |
Det er nu muligt at fravælge firmaoplysningerne(Telefon, Telefax, Giro og SE-nummer) og betalingsbetingelsen.
Desuden kan man vælge en fontstørrelse til kundeadressen, på samme måde som på faktura.
Disse ting sættes op i Debitor/Opsætning/Formularer/Formularopsætning - fanebladet rykker.
Derudover er der følgende ændringer:
Den generelle fontstørrelse er sat 1 op.
Udskriften er rykket ud til højre, så der er plads til huller.
Valuta er fjernet fra hovedet, men står stadig på linjerne. |
 |
Vigtig - Installation af ny database server udskudt |
25.11.2005 |
Den varslede installation af ny database server på tirsdag den 29. nov. 2005 er udskudt således at Pro2tal løsningen ikke er lukket tirsdag formiddag.
Ved konfiguration og test af den nye database server i denne uge har vi ikke helt opnået den "teoretiske" højeste ydelse. Derfor fortsætter vi med optimering af konfigurationen i næste uge hvorefter vi forventer installation.
Yderligere information følger. |
 |
Ny databaseserver som er større og hurtigere |
17.11.2005 |
Fra kl. 9.30 til 11.30 tirsdag den 29. nov. udskiftes Pro2tal database serveren med en ny server som er større og hurtigere end den nuværende.
Pro2tal løsningen kan ikke benyttes i samme tidsrum.
Som altid. Ring hvis du har spørgsmål.
|
 |
I aften torsdag mellem 23.00 og 23.15 er der ekstra ordinær servicearbejder |
6.10.2005 |
For optimring af hastighed udføres der i aften et kort ekstra ordinær servicearbejde på Pro2tal hvor der ikke kan arbejdes på Pro2tal.
Hvis der er spørgsmål - så ring endelig på 86425711 |
 |
Tirsdag den 25. oktober fra kl. 10.00 til 14.00 er der servicearbejde på Pro2tal |
4.10.2005 |
Der udføres servicearbejde på Pro2tal løsningen den 25. oktober kl. 10.00 til cirka 14.00. Dette er ensbetydende med at Pro2tal i dette tidsrum ikke kan benyttes!
Servicearbejdet er primært en omlægning af brugerrettigheder Pro2tal hvor bl.a. samme brugernavn nu kan få adgang til flere regnskaber. Kunder med flere regnskaber vil blive kontaktet efterfølgende for information.
Efter udført servicearbejde kan der for nogle få brugere mangle adgang til nogle funktioner. Hvis det er tilfældet så kontakt os på tlf. 86425711 så retter vi med det samme.
Ring endelig hvis der er andre spørgsmål. |
 |
Flere felter på udskrifterne Tilbud, Bekræftelse og Faktura. |
27.9.2005 |
Man kan nu på Debitor/opsætning/formularer/Formularopsætning fanebladet Tilbud,Bekræftelse og Faktura, vælge at felterne Leveringsmåde og leveringsbetingelser skal udskrives på Tilbud, bekræftelse og faktura.
Man kan, på feltet leveringsmåde, vælge mellem "Leveringssted" og "leveringsmåde" som ledetekst.
Felterne udskrives under oplysningerne i ordrehovedet (højre side). |
 |
Mulighed for større fonte på felterne navn og adresse på de pæne salgspapirer |
27.9.2005 |
Der er nu muligt at ændre fontstørrelsen på udskrift af leveringsadresse på tilbud, bekræftelse og følgeseddel samt på faktureringsadresse på faktura.
Der kan vælges mellem fontstørrelse 9 (standard), 12 og 14.
Det gøres sådan:
Gå ind på Debitor/Opsætning/Formularer/Formularopsætning
På fanebladet til de forskellige udskrifter vælges størrelse i feltet "Fontstørrelse på navn og adresse"
|
 |
Varenavn vises ved opdatering af ordrelinjer |
16.9.2005 |
Ved ordreopdatering (f.eks. udskrift af følgeseddel eller faktura) vises varenavn nu på faneblad Linjer.
|
 |
Webshop lukkes ned kortvarigt |
14.9.2005 |
I forsøg på at gøre web-shoppen lidt hurtigere vil det være nødvendigt for os at lukke den ned kortvarigt et par gange.
Webshoppen vil altså være ustabil onsdag formiddag.
|
 |
Varenavn vises på pluklisteregistreringsbilledet |
13.9.2005 |
På pluklisteregistreringsbilledet vises nu varenavn og varetype (i form af et ikon)
|
 |
Varenavn vises på samhandelsaftalerne |
6.9.2005 |
Fremover vises varenavnet ved opslag på samhandelsaftalerne
|
 |
Nyt billede til søgning på tekst i fakturalinjer |
6.9.2005 |
Nyt skærmbillede, hvor der kan søges i vareteksten på både salgs- og indkøbsfakturalinjer på samme billede.
Billedet kan findes 2 steder:
Debitor / Forespørgsler / Journaler / Fakturalinjer og
Kreditor / Forespørgsler / Journaler / Fakturalinjer
|
 |
Enheder på indkøbsordre |
30.8.2005 |
Der udskrives nu enheder på indkøbordre-rekvisition
|
 |
Flere felter på indkøbsordre |
30.8.2005 |
Man kan nu på Kreditor/opsætning/formularer/Formularopsætning fanebladet indkøbsordre, vælge at felterne Leveringsmåde og leveringsbetingelser skal udskrives på indkøbsordre.
Man kan, på feltet leveringsmåde, vælge mellem "Leveringssted" og "leveringsmåde" som ledetekst.
Felterne udskrives under oplysningerne i ordrehovedet (højre side). |
 |
System er lukket torsdag d. 18 aug. fra kl. 07.15 - 07.30 |
17.8.2005 |
|
 |
Kontoplan - rapport |
7.7.2005 |
Ved udskrivning af kontoplanen tages nu hensyn til rapporteringsopsætningerne (fed, kursiv, linie under ...).
Rapporteringsopsætningerne angives på den enkelte konto under fanen "Balance". |
 |
Genudskrivning af fakturaer |
7.7.2005 |
Genudskrives flere fakturaer på én gang fra journalen, udskrives/vises de på skærmen i én rapport.
Det samme gælder for genudskrivning fra de øvrige salgsjournaler.
|
 |
Tekst på momsposteringer |
30.6.2005 |
Posteringsteksten fra finanskladdelinierne overføres nu også til momsposteringerne.
|
 |
Automatisk beregning af slutrabat |
10.6.2005 |
Fremover bliver slutrabatten på salgsordrene beregnet automatisk inden fakturering
|
 |
Ingen leveringsadresse på samlefaktura |
3.6.2005 |
Fremover udskrives leveringsadressen
ikke på samlefaktura. |
 |
Ændring af udskriften Kontoplan |
13.5.2005 |
Udskriften Økonomi/Rapporter/Stamdata/kontoplan har yderligere fået felterne momsretning, momsgruppe og varemomsgruppe. |
 |
Opgradering af sikkerhedsudstyret hos ProInfo A/S |
3.5.2005 |
Natten mellem søndag den 29. maj og mandag den 30. maj udføres der en opgradering på sikkerhedsudstyret som bl.a. har indflydelse på Pro2tal løsningen.
Opgraderingen påbegyndes kl. 00.30 og forventes afsluttet senest kl. 01:30.
Der vil ikke være adgang til Pro2tal løsningen i dette tidsrum.
|
 |
Ny adgangsmåde til Pro2tal |
7.4.2005 |
Vær opmærksom på, at der fra i dag er en ny adgangsmåde til Pro2tal-systemet.
Vi har i mandags sendt et brev til jer, som beskriver den nye adgangsmåde.
I er velkomne til at ringe, hvis det giver problemer.
|
 |
Nye brugervejledninger |
3.3.2005 |
Der er nu lavet flg. nye brugervejledninger:
Oprettelse af autorapport
E-faktura
Åbenpostredigering.
Se dem på denne side ved at klikke på Vejledninger i venstre side af billedet. Kontakt os gerne hvis der er spørgsmål. |
 |
Simpel finanskladde |
25.1.2005 |
Der ligger en ny rapport, simpel finanskladde.
Rapporten kan udskrives fra økonomi/kladder/Finanskladde under knappen udskriv, og inde fra linjerne på finanskladden under knappen udskriv.
Klik på ok når udvælgelses billedet kommer frem, så udskrives den aktuelle kladde. |
 |
Oversigt over varer uden posteringer |
13.1.2005 |
Et nyt skærmbillede på lagermenuen (Varer uden posteringer) viser alle varenumre, som er oprettet i systemet, men hvorpå der ikke har været nogen bevægelse endnu.
|
 |
Mulighed for at kopier priser/rabatter mellem varenumre |
14.12.2004 |
Der er nu mulighed for at kopiere samhandelsaftaler (priser/rabat) fra en vare til en anden - eksempelvis i forbindelse med oprettelse af nye varer.
Marker varen, der skal kopieres til, i vareoversigten, klik på knappen samhandelsaftaler og vælg priskopiering.
Vælg hvilken vare, der skal kopieres fra, og kopieringstype (salgspriser, købspriser, salgsrabatter og/eller købsrabatter). De markerede samhandelsaftaler vil blive kopieret.
Markeres feltet ”Nulstil”, kopieres samhandelsaftalerne over på den valgte vare, men priser/rabatter nulstilles, hvorefter linierne er klar til indtastning af nye priser/rabatter. Varen hvorfra der kopieres berøres ikke.
|
 |
Nyt kalender- og/eller regnskabsår ? |
10.12.2004 |
Husk at oprette nye perioder i forbindelse med skift af regnskabsår, for at undgå problemer 1. januar.
Vi er igang med at udarbejde en vejledning om Årsskifte, som vi vil anbefale, at I læser - se vejledninger til venstre herfor.
|
 |
Ny rapport - Revisormoms |
25.11.2004 |
Rapporten viser bogført moms pr. driftskonto i en angiven periode.
Rapporten findes under Økonomi/Rapporter/Afstemning/Moms |
 |
Vareenhed på optællingskladden |
8.10.2004 |
Der er nu lagt vareenhed på optællingskladden. Den er ligeledes lagt ind på kladdeudskriften og optællingslisten. |
 |
Udskrift af bankoplysninger på faktura. |
6.10.2004 |
Der er nu mulighed for at få udskrevet forskellige sæt bankoplysninger på fakturaen. I det nyt felt "Bankkonto" på fanen Generelt under Basis/Adresser/ Lande kan indtastes en bankkonto, som skal være oprettet under Bank/ Bankkonti, hvor feltet "Bankkontonummer" skal være udfyldt og hvor også felterne "SWIFT-kode" og "IBAN" skal være udfyldte, hvis de skal udskrives på fakuraer til udenlandske kunder.
Derudover skal feltet "Land" på fanen Adresse under Debitor/ Kunder være udfyldt.
Såfremt feltet "Land" eller det nye felt "Bankkonto" ikke er udfyldt, vil systemet hente bankoplysningerne fra den bankkonto, som er indtastet i feltet "Bankkonto" på fanen "Diverse" under Basis/Opsætning/Firmaoplysninger (som systemet også gjorde før denne ændring).
|
 |
Debitorkontoudtog direkte fra kunden |
5.10.2004 |
Det er nu muligt at udskrive beditorkontoudtog direkte fra kundens stamkort.
Sådan gør du:
- Find kunden i kundekartoteket
- Klik på knappen Forespørgsler og vælg Debitorkontoudtog |
 |
Ugentlig nedlukning |
4.10.2004 |
For at imødegå spærringer og give mulighed for mindre opdateringer vil Pro2tal fremover blive lukket ned
hver torsdag kl 23.00 - 23.15
|
 |
Udvidelse af feltet betegnelse på fakturaudskrift |
17.8.2004 |
Hvis man fravælger pct og/eller rabat på ordrelinjen (Debitor/Opsætning/Formularer/Formularopsætning/faktura) udvides feltet betegnelse med henholdsvis 5 og/eller 10 karaktere.
|
 |
Aldersfordelt saldoliste |
22.7.2004 |
Der har været et par fejl på den aldersfordelte saldoliste (til kunder). Disse fejl er nu fjernet. |
 |
Print af ordrebekræftelse fra Web-shop |
28.6.2004 |
Jeres kunder kan nu printe en ordrebekræftelse direkte fra Web-shoppen sådan:
I menuen i venstre side vælges Indkøbsordrer. Klik herefter på den ønskede ordre og derefter på knappen Udskriv |
 |
2 nye felter på varekartoteket |
21.6.2004 |
Felterne kan kun bruges, hvis I bruger Web-shop, og de findes her: Lager / Varekartotek / faneblad Pris-Rabat
Pristekst: Udskrives på Web-shop`en i stedet for en varens pris. Er i funktion, hvis der står noget i feltet
Udsolgt: Angiver, om varen er på lager, om den er udsolgt eller i hvilken måned, den forventes hjem. Tages i anvendelse ved at sætte `hak` her: Administration / Opsætning / Internet / Customer Self Service / Parametre / faneblad Generelt / Vis udsolgt |
 |
Valg af leveringsadresse ved ordreoprettelse |
1.6.2004 |
Det er nu muligt allerede på ordreoprettelsestidspunktet at vælge en alternativ leveringsadresse til ordren.
Sådan gør du:
Under ordreoprettelse klikkes på + udfor Leveringsadresse og herefter på knappen Alt.adresse. Vælg den ønskede adresse og klik på knappen Overfør |
 |
Linjerabatbeløb vises |
1.6.2004 |
Hvis der anvendes en linjerabatprocent på salgsordren, kan det beregnede linjerabatbeløb nu ses på ordrelinjen.
Sådan gør du:
På ordrelinjen ses det beregnede linjerabatbeløb på faneblad Pris/Rabat lige under rabatprocenten.
Hvis du ikke umiddelbart kan se feltet, kør da menupunktet Opfrisk efter programændringer under Administration / Periodisk |
 |
Produktgruppe på varekartoteket |
21.5.2004 |
På varekartoteket kan det nu ses, på hvilken produktgruppe (i produktkataloget til WebShop) en vare er medtaget. Hvis en vare er med i flere produktgrupper, er det dog kun den første, der vises på oversigtsbilledet. |
 |
Ny supportmedarbejder - og support E-mail |
30.4.2004 |
Vi har for et par måneder siden udvidet medarbejderstaben med Anders Bebe (se Kontakt-linket i venstre side af billedet).
Anders er begyndt at tage mere og mere del i supporten, og i den forbindelse har vi ændret lidt på supportfunktionen.
Fremover er der hver dag i vores telefontid en support-vagt, der besvarer opkald fra jer. Det vil primært være Jeanette og Anders, og de har selvfølgelig stadig mulighed for at trække på resten af gruppen i nødvendigt omfang.
Samtidig har vi fået en support-postkasse, som vi alle har adgang til, og som support-vagten tømmer. E-mailadressen findes under linket Kontakt i venstre del af billedet.
Vi håber, I vil tage godt imod Anders. |
 |
Manglende filer - er på plads nu |
20.4.2004 |
Hvis Pro2tal spørger, om I vil installere manglende filer - svar da ja. Herefter begynder en fil-installation. Hvis denne installation ikke afslutter af sig selv i løbet af ca. 4 min, kan I blot afslutte den på krydset i øverste højre hjørne. Herefter vil de manglende filer være på plads.
Beklager ulejligheden for jer.
|
 |
Eksternt kontoudtog til debitorer |
15.4.2004 |
Det eksterne kontoudtog til debitorer er blevet rettet til, så det passer i en rudekuvert. Samtidig er det gjort mere læsevenligt. |
 |